Bey Bey Borneo, Transfer naar Kuala Lumpur

6 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag een kort verslagje, want een transferdag en dus weinig activiteiten.

Pakken, uitchecken, en met de boot weer van de prachtige locatie weg.

Gisterenavond nog met een nederlands stel gesproken, zijn hadden op de afgelegen locatie niets vooraf gereserveerd aan activiteiten. Aldaar wel wat zaken besproken, die werden helaas gecanceled. Tja, en dan zit je idd geisoleerd. Hoe mooi het daar ook is, dan resteert alleen het prachtige zwembad. Gelukkig was het bij ons anders.

Vervolgens een lange rit (ca 6,5 uur rijden) terug naar de hoofdstad van het Maleisische deel van Borneo, Kuching. De afstanden zijn groot, en de wegen niet naar europese  maatstaf zullen we maar zeggen. Om een idee te krijgen, ze zijn momenteel bezig om een snelweg aan te leggen van Oost naar west, over de grootste lengte van het eiland. Duur : 5 jaar!

De rit is dan ook lang. Maar goed, ff een powernap in de auto, en verder genieten van de prachtige natuur om je heen.

Als ik dit schrijf zitten we in het vliegtuig van Kuching, op weg naar Kuala Lumpur. We zullen daar in deze vakantie gek genoeg drie keer landen en opstijgen. We zijn erg benieuwd naar de stad, toch wel een echte metropool. Met alle hectiek die daarbij hoort. Chinatown, stuk jungle midden in de stad, de beroemde Petronas towers, en de Hoge zendmast (hoger dan de Eiffeltoren), alwaar we overmorgen een diner hebben geboekt in de top. Daar is een restaurant dat 360 graden rondgaat, en waar je dus over de skyskrapers heen kijkend van de maaltijd kunt genieten. Lijkt ons heel apart. We zullen zien.

Morgen hebben we een stadstoer in Kuala Lumpur…. Verslag volgt morgen….

Groet, Dennis & Chantal

Zo maar wat willekeurige foto's van de dag

20180705_12190220180705_12185720180705_10042020180705_09531220180705_09520220180705_09174720180705_091446

1. Eddie:
    6 juli 2018
    Op weg naar volgend prachtig onderdeel van jullie reis. Gaaf, hoor. Nog een kleine tip m.b.t. Kuala Lumpur (waar je ook hop-on-hop-off bussen hebt): de Petronas Towers zijn extra mooi als het donker is. Is echt top.
  2. Dennis en Chantal:
    6 juli 2018
    Thx, die gaan we zeker nog zien vanavond :)
  3. Ingrid:
    6 juli 2018
    Jeetje, wat beleven jullie toch!
    Jullie zullen jullie niet vervelen.
    Druk schema
  4. Annie Peters.:
    6 juli 2018
    Waar jullie ook zijn het is overal geweldig.
    Iedere dag anders, iedere dag geweldig.
    Wat een indrukken. Prachtig.