Bako National Park

2 juli 2018 - Nationaal park Bako, Maleisië

Vandaag weer vroeg uit de veren, de gids haalt ons om 08.30 op in het hotel. We vertrekken met de auto naar het grootste National Park van Maleisie. Het kan alleen met de boot bereikt worden, dus we zullen ons moeten aanpassen als het gaat om de vertrektijd vandaag. Tikkie tegen zit het weer, heel de ochtend regen (en niet zo'n beetje). Maar goed regenjas aan, en de hort op. Met het bootje een helse tocht door striemende regen.

20180702_10395520180702_093316

Aangekomen in het National park stopt de regen, omdat de temperatuur lekker is ben je zo weer droog. Het park is prachtig, je loopt echt de jungle in. De tocht is verraderlijk, want geeft de gids aan: maar een 3 kilometer retourtrip. en maar 800 meter maar is echt lastig. Nou dat bleek, alleen maar klimmen en dalen, over gladde stenen en takken, als ware acrobaten. Zeker Chantal deed het fantastisch met haar zere pootje. Klasse schatteke!

DSC04769

20180702_110901

DSC04776De tocht nam een groot deel van de ochtend in beslag. erg leuk. Leuke gids, weet veel te vertellen over het land en de gebieden die we doorkruisen. Zo wees hij ons op de neusaap, een van de zelfzaamste dieren inmiddels op aarde, alleen nog maar in het wild leven op Borneo. En ja hoor, daar was ie dan, nog geen 10 meter van ons verwijderd. Soms moet je geluk hebben.

DSC04868 (1)

'S middags nog een stadtrip gemaakt door Kuching, de hoofdstad van Maleisisch Borneo. Leuk, maar we merkten beiden dat een nachtje skippen toch zijn tol vergt. Tja, we zijn de jongsten niet meer he :).  Vanavond lekker gegeten, tip van de gids : een soort van combinatie van een vismarkt en een restaurant. Allemaal kramen met verse vis, je kiest wat je wilt en ze maken een heerlijke maaltijd voor je. Een dikke red Snapper, een Zeebaars, beiden aan de grill, rijst/ groente en een drankje erbij, nog geen 20 euro. Gekkenhuis!

20180702_191000

20180702_191015

Nou, zo is de kop er af en is de eerste dag prima bevallen. Morgen verlaten we de stad, en zullen we alles bijeen zo'n 6 uur rijden (in etappes), midden de natuur in, afgelegen. We zullen met een beetje geluk Oerang Oetangs zien, en zullen uiteindelijk met een snelle boot een meer oversteken, om op een afgelegen plek i n de natuur te belanden. Daar zal ook de volgende lodge zijn. Daar zullen we twee nachten verblijven, en een lokale stam bezoeken die diep in het regenwoud leeft.

We zien er nu al naar uit. Tot snel maar weer!

Meer foto's van vandaag zijn toegevoegd bij de foto's sectie in het menu.

Groet,

Dennis & Chantal

1. Ingrid:
    2 juli 2018
    Jeetje wat een mooie foto’s.
    Het verhaal klinkt goed, jullie gaan jullie goed amuseren.
    Kijk al uit naar het volgend verhaal!
  2. Ingrid:
    3 juli 2018
    Dennis en Chantal, bij mij komen de verslagen niet via mail binnen. Ik zie ook weinig reacties dus ik vermoed dat dit niet alleen bij mij is.
    Fijne dag voor jullie!
  3. Annie Peters.: