Tempeldag in Penang - Georgetown

10 juli 2018 - George Town, Maleisië

Vandaag alweer de laatste dag op Penang, het schiereiland ten westen van Maleisië.  Het is tevens de laatste ochtend dat we door een gids worden vergezeld. Na vandaag trekken we volledig ons eigen plan.

Vanochtend was het tempelochtend. drie verschillende tempels bezocht, 2 Chinese en een Birmese tempel. Allemaal Boeddha tempels. Rustige, vredige sfeer, Qua bling bling kunnen ze er allemaal wat van (misschien een uitzending tussen kunst en kitsch hier doen :) ?)

DSC05793DSC05815DSC05851DSC05831DSC05823DSC05848DSC05834DSC05839DSC0584220180710_100926

De foto's geven de vele indrukken aan. Zeker in de Chinese tempel is alles zo groot, dat je het nauwelijks kunt plaatsen. De berg waar de tempel op staat c.q. is ingebouwd is een paar honderd meter hoog. Je gaat met een treintje via 4 tussenstations naar boven. Boven staat een immens Boeddha beeld. Het is echt tientallen meters hoog. Verder blijf je maar om je heen kijken. Erg indrukwekkend allemaal.

Eenmaal beneden de Birmese tempels bezocht, Ook hier weer indrukwekkend, al zijn de dimensies hier weer iets 'menselijker'.

DSC05855DSC05873DSC05881DSC05891DSC0590520180710_102236

Na de tempeltocht gaan we terug naar het hotel. En nemen we afscheid van de gids. Vanaf vanmiddag zijn we op ons zelf aangewezen. Dat zal wel meevallen overigens want morgen is er nog een transfer met de Ferry naar Langkawi island, en daar blijven we de laatste 4 dagen.

transfer langkawi

Mooi resort daar, veel activiteiten/ excursies om zelf te doen daar. En natuurlijk lekker relaxen :)

Tot morgen!

Groet Dennis & Chantal

1. Danielle:
    10 juli 2018
    Ziet er allemaal mooi uit! Geniet van jullie laatste dagen in t resort.... beetje jaloers wel..😀 hoop nog wat mooie plaatjes te zien komende dagen! Liefs Daniëlle
  2. Ingrid:
    10 juli 2018
    De komende rustdagen zullen jullie goed doen.
    Benut ze goed, beetje uitgerust van vakantie terugkomen is wel de bedoeling he.
    Tot morgen, weer een mooi verhaal met foto’s hoop ik
    Liefs zus