Bantang Ai

3 juli 2018 - Batang Ai National Park, Maleisië

Bantai Ai Resort

Vanochtend vroeg opgestaan voor de eerste transfer. Dat is best een eind, zo'n 6,5 uur met de auto. Onderweg maken we natuurlijk een aantal stops, op leuke plekken.

Eerste plek is een reserve waar de Orang Oetangs worden beschermd. Borneo is altijd behoort met  Sumatra nog tot de  laatste plekken op aarde waar deze soort nog in het wild leeft.

DSC04929

DSC04964

DSC05013

Er is een groep van 30 OO's in de jungle rond het resort. Het is een groot gebied dus het is altijd maar de vraag of je ze ziet. We hadden geluk. Er dook er op enig moment 1-tje op, een vrouwtje.

En dan lopen er zo'n 100 mensen door de jungle om naar een OO te kijken. Wie kijkt er nu eigenlijk naar de aapjes :) ?

Desalniettemin een hele leuke ervaring, al kun je ze in het wild nooit echt dicht benaderen.

Door op de reis. De gids, Richard (engels uitgesproken), brengt ons naar een lokale markt in de omgeving van het dorp waar hij woont. De meest exotische vissen worden verkocht, en dieren die wij zeker niet op ons bord willen hebben, getuige de volgende foto (ja dat is een boa).

20180703_112135

20180703_112916

20180703_112912

Spekkoek en indiasche pannekoekjes gekocht en weer door. Op weg naar de laatste stop van vandaag, de eindbestemming. Het is het Bantang Ai resort, dat alleen bereikbaar is met een boot over een groot stuwmeer. Dat is een prachtige trip (het weer werkt ook goed mee vandaag) en dan komen we aan. Tja, kan niet anders zeggen dan een klein paradijsje op aarde.

De foto's zeggen meer dan 1000 woorden …

20180703_161057DSC05018DSC05020DSC05064DSC05071DSC05090DSC05103DSC05109

1. Eddie:
    3 juli 2018
    Hoi jongelui, vandaag kreeg ik voor de eerste keer een email en kon ik al jullie berichten lezen. Na een nare start gaat het nu kennelijk een stuk beter. Je snapt dat ik veel herken van die keer dat wij dat waren. Bij welke stam gaan jullie op bezoek? Wij waren bij de Ibanstam, maar volgens mij was dat in een ander gebied.
    Nou, ik hoop dat jullie nog veel prachtige dingen zullen zien. Geniet er van!
  2. Ingrid:
    3 juli 2018
    Hoi Dennis en Chantal. Nu kwam het bericht via de mail binnen, wat leuk om jullie te volgen.
    Dat paradijsje spreekt voor zich!
    Prachtige foto’s
    Genieten met een Hoofdletter.
  3. Annie Peters.:
    3 juli 2018
    Wat ziet het er weer allemaal geweldig uit. Prachtige foto''s.
    Echt genieten daar maar wel vermoeiend denk ik. Gaat het met Chantal der voet nog goed?. Geniet nog maar verder.